събота, 11 май 2013 г.

Джули и Джулия

автор: Джули Пауъл
страници: 302стр
цена: 15лв

Първо гледах филма веднъж и много ме впечатли. Хареса ми идеята и реализацията - как една обикновена женица прави живота си малко по-разнообразен, вкарва смисъл в него. Вместо да седи и да мрънка и да се самосъжалява, тя си стъпва на краката и решава, че иска най-сетне да завърши нещо до край и наистина го прави. В същото време друга жена от миналото прави същото - избира да изживее живота си в полза на другите като прави това, което друг до тогава не е правил. По-лесно щеше да й бъде да си остане обикновена домакиня на средна възраст, без деца, без грижи, като една притурка към дома на съпруга си. И на Джули щеше да й е по-лесно да е като всички останали - да си ходи на работицата от сутрин до вечер, да се прибира и приготвя нещо набързо за изгладнелия си съпруг, да си ляга вечер уморена и да става сутрин отново, за да се слее със сивата тълпа навън. Никоя от тях двете не е чакала промяната - те сами са я създали.
Ако решите да се занимаете с темата, ви съветвам първо да прочетете книгата и после изгледайте двучасовия филм. Аз направих обратното и леко се разочаровах от книгата, още повече като видях снимка на Джули в интернет. Е, не е като Ейми Адамс.
Няколко думи за книгата - беше някак си мудна, на места ми беше нужно усилие, за да разбера за какво се пише, имаше ретроспекции, които по никакъв начин не се отразяваха като такива и се губеше нишката. Това, което ми хареса е, че не се случва нищо кой знае какво. Действието през цялото време се развива плавно, спокойно, последователно. Обичам такива книги и обичам да ги чета дълго време, сякаш гледам сериал. Може би и за това ме впечатли и филмът, въпреки че при второ гледане не ми хареса толкова, защото Джули говореше наистина Само за проекта си, нямаше случки на заден план с второстепенни герои, които да ми дават почивка от постоянното скандиране на Джули "Аз, Аз, Аз!".
Също мога да добавя, че книгата е преведена грамотно, за разлика от много други, които бъкат от грешки. Оформлението на корицата - приятно, но и леко банално - трябва ли кориците на всички книги, по които има филм, да са с актьорите от филма? Тук се сещам за "Листопад", "Великият Гетсби", втората корица на "Слугинята"...

А бе четете.

Няма коментари:

Публикуване на коментар